REVIEW 3 HOTEL MURAH DI KOTA KINABALU (KK) SABAH - URUSAN KERJA ATAU MELANCONG [Bandaraya Kota Kinabalu , Donggongon, Keningau, sandakan, Tawau]

REVIEW 3 HOTEL MURAH DI KOTA KINABALU (KK) SABAH 

Ini adalah senarai review 3 hotel murah yang terdapat di Kota Kinabalu (KK) Sabah.

[Bandaraya Kota Kinabalu , Donggongon, Keningau, sandakan, Tawau]

Semoga ini menjadi rujukan anda sekiranya anda ingin melancong atau urusan kerja di KK.

3 HOTEL MURAH DI KOTA KINABALU (KK) SABAH


Review Hotel : Asiana Hotel KK


Luar Biasa"


Kelebihan: Sangat bersih, berpatutan dan terletak di mana-mana di sekitar kota kinabalu. Terdapat 7 Eleven, pasaraya & restoran mamak 24 jam berdekatan. Mereka juga mempunyai lif! Terdapat banyak tempat letak kereta di sekitar hotel. Saluran TV tidak buruk kecuali tiada saluran sukan. Bagi orang Islam terdapat ruang yang cukup untuk solat. 

Tuala segar & bersih, dan tiada bau busuk di dalam bilik. Kakitangan adalah sopan dan membantu. Cons: Bilik yang saya dapat (kembar) agak kecil terutamanya bilik air. Pintu tandas hampir menyentuh kawasan pancuran mandian. Tiada power point dekat katil. Secara keseluruhan, saya suka tempat ini dan akan mempertimbangkan untuk tinggal di sini lagi.

NILAI UNTUK WANG”


Saya berpuas hati dengan keseluruhan penginapan saya di Asiana Hotel. Tempatnya bersih dan berpatutan dengan katil dan bantal yang selesa. 

itu cukup luas untuk 2 orang bergerak. Di kawasan sekitar, tetamu boleh pergi ke penjual makanan berdekatan, kedai serbaneka dan barangan runcit untuk menjamu selera mereka. Hotel ini mempunyai kedai kopi sendiri yang menawarkan makanan ringan dan minuman. 

Lokasi hotel adalah berhampiran lapangan terbang dan beberapa minit memandu ke Imago Mall dan bandar yang sepatutnya. 

Anda mungkin akan membelanjakan 10MYR untuk Grab atau Uber yang paling jauh di bandar. Internet kadangkala perlahan tetapi jika anda mempunyai sim perjalanan, saya tidak fikir ada apa-apa yang perlu dibimbangkan kerana isyarat data mudah alih adalah munasabah. 

Satu-satunya kelemahan yang saya perhatikan ialah bunyi kanak-kanak bermain kedengaran di dalam bilik. Bunyi pesawat kadangkala boleh menjengkelkan, tetapi anda akan terbiasa dengannya.


Bilik hotel bersih dan katil selesa”


Kami adalah sekumpulan rakan yang melawat Sabah untuk bercuti dan kami menempah 10 bilik di Asiana Hotel. Ia hanya tinggal satu malam kerana kami menghabiskan lebih banyak masa di luar KK. Bilik-bilik bersih dan katilnya selesa. 

Beberapa bilik lebih kecil sedikit daripada yang kami jangkakan. Satu-satunya kelemahan ialah bunyi dari kapal terbang yang terbang agak bising dan penerbangan lewat malam dan awal pagi. 

Ia tidak berhampiran pusat bandar tetapi anda boleh mendapatkan Grab/teksi ke pusat bandar dengan harga kurang daripada RM 10. Secara keseluruhan kami berpuas hati dengan hotel ini dan pasti akan kembali lagi.

Masih kegemaran kami tetapi memerlukan kerja”

Seperti biasa, kami sekeluarga menginap di Hotel Asiana semasa singgah raya di Kota Kinabalu. Semuanya seperti yang diharapkan. 

Namun, saya pasti pihak hotel masih belum dapat menyelesaikan masalah pembetungan yang menyebabkan bau busuk meresap ke dalam tandas/bilik air. Kami mempunyai tiga bilik di tingkat tiga dan semua tandas/mandi mempunyai bau busuk yang sama.


Review Hotel Murah : Capital Kota Kinabalu


Review Hotel Murah : Capital Kota Kinabalu
Review Hotel Murah : Capital Kota Kinabalu



Berbaloi dengan nilai wang”


Kakitangan hotel sangat ramah dan saya terkejut bahawa mereka membenarkan kami mendaftar masuk selepas kami tiba awal pagi sekitar jam 10 pagi kerana bilik itu tersedia pada masa daftar masuk. Bilik-bilik bersih dan kemas kerana ia kelihatan baru diubah suai, lengkap dengan semua keperluan harian. namun permaidani lantai bilik boleh dibersihkan lagi kerana terdapat sedikit kesan kecil. 

Lokasi hotel di pusat bandar dan dalam jarak berjalan kaki ke semua kedai makan berdekatan.. Suria sabah bertentangan sahaja.. Jalan Gaya Pasar Minggu betul-betul di sebelah jalan.. naik kereta mudah didapati.. overall hotel ni di lokasi yang bagus Sangat selesa dan terletak dengan selesa pada harga yang berpatutan setiap malam. Pasti akan kembali untuk penginapan lain pada masa akan datang.

Hotel 3 bintang yang bagus”


Selepas membaca semua ulasan tentang hotel ini, memutuskan untuk mencubanya dan ternyata semuanya benar. Hotel yang bagus dengan hampir semua yang berdekatan. 

Bilik bersih dan AC kuat. Banyak restoran di sekitar jadi siapa peduli apabila hotel tidak menyediakan sarapan pagi. Kedai urut terletak hanya beberapa kedai. 

Dan pusat membeli-belah terletak berhampiran. Ingat untuk melawat restoran Itali yang terletak betul-betul di bawah hotel, Little Italy.


Review Hotel Murah di KK: Sabah Oriental Hotel


Review Hotel Murah di KK: Sabah Oriental Hotel
Review Hotel Murah di KK: Sabah Oriental Hotel


Review Hotel Murah di KK: Sabah Oriental Hotel

Kakitangan barisan hadapan yang hebat dan bilik bersih!”


Kakitangan yang tersenyum, katil yang selesa dan matahari terbenam yang hebat!
Sudah agak lama saya tidak menjejakkan kaki ke Kota Kinabalu dan suami memutuskan untuk melakukan lawatan hujung minggu secara spontan (15-17 Julai 2011) bersama anak perempuan kami yang berumur 8 tahun dan kawan baik kami (pasangan) yang dalam perjalanan pertama mereka ke Malaysia Timur. 

Tiada pendakian gunung dan taman yang jauh, hanya makanan dan percutian singkat dan beberapa jenis perjalanan santai. Hubby pernah menginap di Beverly sebelum ini untuk perjalanan perniagaannya dan mencadangkan hotel ini kepada kami. Saya sendiri dalam industri pelancongan dan tidak pernah menginap di hotel ini. Hari jadi kawan saya pada hari Sabtu dan saya mahu semuanya berjalan lancar.

 Saya membaca ulasan tentang hotel ini di seluruh Internet dan juga menelefon Hotel untuk maklumat lanjut dan butiran sebelum saya memutuskan untuk menempah secara dalam talian (pakej kami terikat dengan Air Asia manakala saya menempahnya melalui Agoda kerana terdapat jualan besar di dalam bilik. pada masa itu dan mereka tidak boleh mendapatkan kadar yang sama pada masa yang sama semasa saya menempah bilik kami). 

Saya tidak percaya kakitangan hebat yang mereka ada di Beverly. Pertama, penerbangan kami tiba awal pada 1025 dan saya meminta daftar masuk awal beberapa hari sebelum berlepas. 

Tidak perlu bersusah payah, bersetuju terus! Kemudian, saya bertanya sama ada bilik mereka benar-benar mempunyai pemandangan apabila saya membaca semua komen yang berbeza di sini. 

Memandangkan ia adalah hari lahir rakan saya dan lawatan pertama mereka ke Sabah, saya berkata tidak mengapa bilik saya tanpa pemandangan tetapi bilik mereka dikongsi kerana saya mahu mereka mendapat pengalaman yang baik. 

Dan pemandangan yang kami berdua dapat! Pemandangan matahari terbenam dari bilik kami agak menakjubkan, sebenarnya! Kedua, kami berada di Tingkat 11 dan bilik kami dinaik taraf kepada Deluxe (saya) dan Suite Junior (rakan saya) tanpa sebarang kos tambahan. 

Bilik-bilik adalah bersih dan luas. Ketiga, daftar masuk kami semasa ketibaan dilakukan dengan cepat dan cekap oleh Cik Ann Marie, dia juga sangat mesra dan sangat bermaklumat. 

Walaupun Beverly tidak terletak betul-betul di tengah bandar, kami mempunyai pengangkutan sendiri untuk bergerak supaya ia mudah. Cubalah! Sangat menyenangkan untuk bangun dengan senyuman setiap hari!


Penginapan berkualiti pada harga berpatutan”


Sarapan pagi dan kekemasan
baik saya dan isteri mempunyai percutian yang indah @ sabah oriental hotel. ia baik untuk kita; kami membayar harga yang berpatutan untuk kualiti penginapan yang sangat baik. lobinya menarik dan selesa, terutamanya pada waktu malam apabila muzik disiarkan secara langsung. 

Kami hanya bersarapan di hotel yang sangat menyenangkan. Saya juga perlu mengatakan bahawa ia terletak dalam jarak 10 minit berjalan kaki dari pusat bandar kk. ia juga mungkin untuk mendapatkan bas ke pelbagai destinasi, malah lapangan terbang, dari terminal di kawasan kejiranan. Saya harus menyebut bahawa bas itu sangat murah tetapi tidak mengikut jadual. 

Di samping itu, anda mungkin berasa tidak selesa pada siang hari. terdapat bas ke lapangan terbang, dipanggil l.l.t, tetapi anda perlu ingat bahawa hanya mengambil bas tersebut jika anda mempunyai banyak masa untuk berlepas. satu-satunya perkara yang kami tidak suka ialah kek yang kami beli dari lounge hotel. 

kami hampir tidak boleh memakannya. Pendek kata, Sabah Oriental Hotel mempromosikan penginapan kami yang menyenangkan.

Cari Maps Hotel di Sini

Booking.com